środa, 11 października 2017

3k road trip - cz. 1 Słowenia

Po zeszłorocznych wakacjach w Czechach zgodnie stwierdziliśmy, że Santa nie stanowi dla nas problemu ani zagrożenia płynącego z jej szaleństwa.

Nie należymy do ludzi, którzy potrafią usiedzieć w jednym miejscu i cieszyć się nudą, słonkiem i drinkiem z parasolką ;)
Wybraliśmy się na objazdowe wakacje, które prowadziły przez Czechy, Austrię, Słowenię, Chorwację, Węgry oraz Słowację.

Ponieważ Czechy objechaliśmy w tamtym roku, a w Austrii przywitała nas ściana deszczu wraz z mgłą ciągnąca się do samej Słowenii, postanowiliśmy się nie zatrzymywać i jechać prosto do malowniczej Słowenii.

Po tych wakacjach Słowenia stała się dla nas numerem 1. Nie było miejsca, które nie zapierałoby nam oddechu w piersiach.
Kraj jest cudowny, ludzie są cudowni nawet krowy są cudowne :D

Większość pobytu w Słowenii spędziliśmy w Triglavskim Parku Narodowym, jego nazwa pochodzi od najwyższego szczytu - Triglav 2864m npm.

Zacznę może od najważniejszej dla psiarzy informacji - z psem można wszędzie wejść. Do każdej rzeki, na każdą górę i do każdej restauracji. Na kempingu pies "no problem".
Na końcu spiszę listę kempingów w których się zatrzymaliśmy.

Rzeka Socza - odwiedziliśmy ją w kilku miejscach. Począwszy od źródła, po cieki wodne w wielkim korycie, a kończąc na silnej rzece z kilkoma dopływami.
Po drodze wstąpiliśmy też na kilka wodospadów.

Góra Krn 2244 m npm. Mój pierwszy dwutysięcznik. Szlak wiedzie przez pastwiska, łąki pełne krów i owiec. Tam gdzie zaczynają się chmury, tam zaczynają się kamienie, skały.. i jeszcze więcej kamieni. Tuż przed samym szczytem jest schronisko, w którym można poczuć prawdziwy klimat gór.

Po wejściu na szczyt było nam trochę smutno, że tyle wysiłku poszło na to, by pooglądać sobie mleko, które lało się z nieba...
Po części "oficjalnej" jak ręką odjął i wiatr przegonił chmury na parę minut.. jakiś znak czy co? :D

Jezioro Bohinj - największe jezioro w Alpach Julijskich. Piękne miejsce, ale niestety przepych jest ogromny, co wiąże się z dużą ilością turystów na kempingach. My obchodziliśmy jezioro i szliśmy na "mini plażę" z kamieni, żeby nasycić oczy widokami.

Miasteczko Piran - mała słoweńska Wenecja? To najdalej wysunięte miasto Słowenii i półwyspu Istria. Niesamowity klimat. Jak bardzo nienawidzimy miast, tak Piran skradło nasze serce. Do miasta nie można wjechać samochodem - jedynie samochody dostawcze do restauracji. Wszak nie ma tam jak jeździć. Nie ma ulic. Są tylko wąskie aleje miedzy kamienicami, gdzie mieszczą się skutery i motocykle.

To tylko cząstka tego co udało nam się zwiedzić i nadziwić się nad pięknem natury, bowiem Słowenia jest tak pięknym krajem, że gdzie się nie obróci głowy tam malowany obraz. Nie w sposób tego wszystkiego sfotografować. Wspomnienia zostają w sercu.

Lista kempingów, w których się zatrzymaliśmy:

Natura Eco Camp - strona internetowa i zdjecia zrobiły na nas wielkie wrażenie. Coś czego jeszcze nie widzieliśmy. Ekscytacja opadła kiedy zajechaliśmy na miejsce i zobaczyliśmy stary opuszczony kemping. To wszystko tam jest.. ale oplecione gruba warstwa kurzu i pajęczyny.
Camping Triglav - dla nas numer 1. Czystko, spokojnie i te widoki....
Kamp Vili - kamping nad samą rzeką, psy gospodarza puszczone luzem i bez kontroli. Miejsce w rytmie regge i surferów ;)
Kamping Zlatorog - miasto w mieście. Miliony ludzi, samochodów i zapach unoszącego się w powietrzu zioła oraz widok na jezioro Bohinj.. jak już przesuną się tymi kamperami sprzed brzegu..

A w następnej części.. dlaczego nie polecam Chorwacji z psem! :)

1. Super podróż widzę, aż żałuję że nie znoszę chodzić po górach :D
    Już jestem ciekawa kolejnego postu!

2. Wyczekiwałam tej serii tak bardzo <3. Jestem pod wrażeniem takiego wypadu z psem, a te widoki..cudo.

3. Witam,
    wybieram sie z pieskiem na Słowenię i bardzo chciałabym wejść na Krn. Czy mogłaby Pani mi napisać z jakiej miejscowości szliście i ile mniej więcej czasu zajęło wejście? Nie chciałabym się natknąć na jakieś zabezpieczenia, gdzie mój psiak nie będzie mógł wejść:)
    Zdjęcia piękne, aż nie mogę się doczekać swojego urlopu:))))

4. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

5. Bardzo ciekawy artykuł! My mamy rocznego owczarka i cały czas go szkolimy. Bardzo nam pomagaja artykuły tego typu https://psiedszkole.pl/tresura-psa-krok-po-kroku/. Pracuję z psem sama. Mąż chciał go wysłać na szkolenie, ale się nie zgodziłam.

6. Blog to oaza dla pszych dusz. Mądrość, urok i mnóstwo inspiracji dla każdego psiego przyjaciela. Cieszę się, że go znalazłem! https://nasze-psy.pl/